Naturfalken

Premiär för Naturfalken!

Så var det äntligen dags för Naturskyddsföreningens nya spännande satsning på artkunskap för alla åldrar. Lördagen den 25/5 deltog Naturskyddsföreningen på invigningen av fågelforsleden. På en liten udde där tidigare Götaströms bruk låg fanns möjlighet att håva efter vattenlevande djur och att testa sina kunskaper i Naturfalken. Ett tjugotal personer i olika åldrar lyckades erövra någon av de fyra medaljerna. Det handlar om att peka ut olika arter i naturen för artvännen som antecknar under testet. 10, 20, 50 eller hundra arter krävs för att få medaljer i olika valörer. Nästa gång som det finns möjlighet att bli en naturfalk är på de vilda blommornas dag den 16/6.

Harry och Vilma Norén Aspsjö heter barnen på bilden som visar upp sina medaljer av valören Pilgrimsfalk